DIY - Birthday Cake | Biszkopt Justy | Wisienki

 
Dzień dobry!!!
Ubiegły tydzień uważam za udany ponieważ, poza poniedziałkowym wpisem "DIY- toilet tissue box..." udało mi się odświeżyć najczęściej oglądany post pt. "Dla przyszłej mamy..." oraz przedstawić Wam moje Trzecie dziecko - MDMX project. Jak na moje możliwości czasowe - to bardzo dużo, dlatego jestem happy i trochę tej radości wysyłam do Was fruuuuuuuu :-)
 
Natomiast dzisiaj przygotowałam dla Was coś do zrobienia, ale z innej beczki - DIY kulinarne.
W sposób jak najbardziej  przejrzysty pokaże Wam jak łatwo możecie, sami zrobić w domu oryginalny tort dla chłopca - auto!
 
Wykorzystano: biszkopt (- jeszcze w owym czasie nie znałam idealnego przepisu, ale już znam i z chęcią się nim z Wami podzielę w punkcie - Porada), krem śmietanowo-truskawkowy (przepis tu!), masa marcepanowa, ciastka delicje, nutella, lukrowe pisaki, odrobina czasu i kreatywność.
Jak to jest zrobione: ułatwiłam sobie zadanie i myślę, że dla Was też bardziej zrozumiałe będą zdjęcia niż opis jak tu ukroiłam jeden a tam drugi kawałek...
 
ETAP 1 - FORMA/KSZTAŁT/MODEL
ETAP 2 - DEKORACJA/MARKA
 
Porada: Nie bójcie się kombinować, podczas dekoracji możecie zaszaleć!!! U  mnie było trochę skromnie, ale syn był zachwycony a to przecież najważniejsze. Zamiast marcepanowej masy śmiało możecie wykorzystać krem lub bitą śmietanę - tak jak zrobiłam to za pierwszym razem o tu!
I jeszcze obiecany przepis na biszkopt, pozwolę sobie zacytować moją kulinarną szefową

 
Biszkopt Justy
"5 jaj
125 g mąki tortowej /T450/
125 g cukru
/na 3-warstwowy torcik o średnicy około 18-19 cm/
Piekarnik rozgrzewam do 180 stopni Celsjusza.
Dno tortownicy wykładam papierem do pieczenia.
Białka oddzielam od żółtek /bardzo uważnie, jak żółtko wleje się do białek to klapa/.
Dodaję odrobinę soli i ubijam na sztywno.
Cały czas ubijając dodaję po łyżce cukru i ubijam do połączenia.
Dodaję po żółtku, miksuję jak najkrócej, tylko do połączenia.
Mąkę przesiewam.
Dodaję po łyżce i mieszam krótko drewnianą łyżką do dokładnego połączenia.
Wylewam ciasto na tortownicę.
Piekę około 30 minut /do suchego patyczka/.
Zostawiam na około 20 minut w wyłączonym, uchylonym piekarniku.

Dla pewności można dodać łyżeczkę proszku do pieczenia"
 
A na zakończenie wisienka na torcie, czyli kilka innych moich  pomysłów
-  wprost z "archiwum MDMX home".
 
 
 
 
Słuchajcie, jeśli ktoś skorzysta z tych informacji i stworzy równie piękny tort - Autko!!!
Niech mi się tu koniecznie pochwali albo na Fb ➡MDMXhome
 
Buziaki
Justyna
 
 

Komentarze

Popularne posty