wtorek, 22 kwietnia 2014

Na sezon grillowy i nie tylko...

Przepis na bardzo prostą i bardzo dobrą sałatkę ziemniaczaną:


Składniki:
ziemniaki: małe i młode są najlepsze!
cebula czerwona,
ogórki kwaszone,
świeży koperek,
majonez,
śmietana kwaśna lub jogurt naturalny,
sól,
pieprz.
 
Ziemniaki gotujemy w mundurkach, gdy są miękkie ( ja sprawdzam wykałaczką albo wyjmuję jeden po prostu), odcedzamy wodę, czekamy jak odparują i troszkę ostygną. Nie potrząsamy garnkiem i staramy się też nie rozgotować ziemniaków. Przekładamy ziemniaczki do miski dodajemy pokrojoną w półksiężyce cebulę, pokrojone w kostkę ogórki oraz posiekany koperek. Mieszamy.
W oddzielnym naczyniu mieszamy majonez, śmietanę lub jogurt, najlepiej jest gdy na 1 łyżkę majonezu przypada 1 małe opakowanie śmietany lub jogurtu, dodajemy sól i pieprz - miechamy!!!
Gdy sos jest wymiechany polewamy nim ziemniaki z resztą i ponownie miechamy (tak mawiają moje dzieciaki gdy koniecznie muszą mi pomagać w kuchni :-)
Sałatka gotowa.
Smacznego!
 
 
Czasami mam wrażenie, że Nasi znajomi tylko dlatego zapraszają Nas na grilla bo wiedzą, że ja zawsze wpadam z tą sałatką. Hahahah!!!!
Podczas świąt z racji, że pogoda nie dopisała raczyliśmy się Naszą sałatką do pieczonego łososia w zaciszu domowego kominka... Było prosto, szybko i smacznie...
A na deser pyszne ciasta z przepisów toffi, na punkcie których oszalała cała rodzina, Zosia jeszcze dzisiaj podczas wciągania 2 ostatnich kawałków ciacha z kremem raffaello wykrzyczała:
- Delicious!!!
Jeśli ktoś tak jak ja bał się sernika powinien zajrzeć do toffi, albo czekoladowy spód bez mąki:
- Rewelacja!!!
 
Pozdrawiam
Justynamdmx
 
ps. To tyle o jedzeniu na jakiś czas, muszę znowu przypilnować swej objętości :-)
 Gdyby ktoś nie miał małych i młodych ziemniaków może użyć dużych i starych, które po ugotowaniu trzeba obrać i pokroić.

4 komentarze:

  1. smacznie wyglada :)
    ps. torcik dla przyszlej mamy bombowy !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli lubicie grillować naprawdę polecam, do karkówki, do ryby, niby nic wyrafinowanego, ale smaczne i to się liczy... a torcik pierwszy raz robiłam, trochę nie wiedziałam jak łączyć pieluszki, żeby były użyteczne, ale udało się, w planie mam już kolejny dla drugiej koleżanki, ja nie wiem jakiś wysyp tych kobiet w ciąży ostatnio...

      Usuń
  2. Takie proste składniki a połączenie ciekawe - z pewnością to dobry dodatek do grillowanych potraw...choć myślę że to także 'tylko dodatek' do Waszego towarzystwa przy grillu ;)) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...jasne że dodatek, gdyby było inaczej sami by sobie taką prostą i pyszną sałatkę robili, ale, ale ja robię najsmaczniej :-)

      Usuń

Dzięki za wizytę na moim kawałku wirtualnej przestrzeni.
Za komentarz dziękuję podwójnie :-)

😘😘😘😘